Aktualności

        • Dzień chłopaka
          • Dzień chłopaka

          • Dzień ten był pełen radości, uśmiechu i niespodzianek, zarówno dla przedszkolaków, jak i wszystkich uczniów szczególnie dla chłopaków. 

            Z tej okazji dziewczynki przygotowały dla swoich kolegów miłe upominki – były to drobne prezenty oraz słodkości, które sprawiły chłopcom wiele radości. W klasach  panowała serdeczna atmosfera

            Dodatkowo, dzięki wsparciu rodziców, dzieci z przedszkola oraz uczniowie klas I–III mogły wziąć udział w wyjątkowych warsztatach czekoladowych. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, jak powstaje czekolada, mogły samodzielnie przygotować własne czekoladowe smakołyki i – co najważniejsze – spróbować swoich słodkich dzieł. To była prawdziwa uczta dla zmysłów i doskonała okazja do nauki przez zabawę!

            Dzień Chłopaka w naszej szkole i przedszkolu był nie tylko okazją do świętowania, ale również do budowania relacji, wzajemnego szacunku i serdeczności. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji tego radosnego dnia – dzieciom, rodzicom i nauczycielom.

        • Impreza pożegnania lata.
          • Impreza pożegnania lata.

          • W radosnej atmosferze cała społeczność szkolna spotkała się na boisku, by wspólnie pożegnać lato. Nie zabrakło wspólnych tańców, śmiechu i pysznego jedzenia z grilla. To było wyjątkowe popołudnie pełne integracji, zabawy i budowania wspólnoty – idealne zakończenie letniego sezonu!

        • Sprzątanie świata
          • Sprzątanie świata

          • W dniu 19 września nasza szkoła aktywnie włączyła się w 32. światową akcję Sprzątania Świata, podejmując wspólne działania na rzecz ochrony środowiska. Uczniowie wraz z nauczycielami z zaangażowaniem porządkowali okolicę szkoły oraz wsi, zbierając śmieci i dbając o estetykę naszego otoczenia. Była to nie tylko lekcja ekologii, ale także prawdziwa okazja do pokazania, że razem możemy wiele zdziałać.

            To była nie tylko cenna inicjatywa ekologiczna, ale też piękny czas integracji i współpracy.

            Tego dnia, w ramach udziału w ogólnopolskim programie „Odblaskowa Szkoła”, wszyscy uczestnicy akcji założyli kamizelki odblaskowe, pokazując mieszkańcom, jak ważne jest bycie widocznym na drodze. Poprzez naszą obecność i rozmowy z napotkanymi osobami promowaliśmy noszenie odblasków oraz edukowaliśmy lokalną społeczność na temat bezpieczeństwa pieszych. Pokazaliśmy, że troska o środowisko i bezpieczeństwo mogą iść w parze.

            To była nie tylko cenna inicjatywa ekologiczna, ale też piękny czas integracji, współpracy.

        • Apel z okazji 86 rocznicy agresji sowieckiej na Polskę
          • Apel z okazji 86 rocznicy agresji sowieckiej na Polskę

          • Wrzesień, to miesiąc kiedy przypominamy historię Polski z 1939 roku. Po 1 września następuje 17, kiedy pamiętamy o podstępnym działaniu Armii Czerwonej, która na rozkaz Stalina  napadła Polskę od wschodu.

            Podczas krótkiego apelu, uczniowie naszej Szkoły przypomnieli tę znamienną datę, życie ludzi pod radziecką okupacją i oddali hołd tym, którzy przypłacili życiem okrutny czas II wojny światowej.

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

        • Narodowe Czytanie
          • Narodowe Czytanie

          • W tegorocznej edycji akcji NARODOWE CZYTANIE uczniowie poznali poezję Jana Kochanowskiego, zwanego także ojcem polskiej poezji. To on wprowadził do polskiej literatury wiele gatunków.
            W naszej szkole czytaliśmy fraszki – utwory krótkie, a jednak zachęcające do głębokich przemyśleń.
            O  kwestiach literackich i o życiu poety poinformowały wszystkich uczniów Amelia i Zuzanna z 7 klasy. 
            A że powtarzanie jest matką nauki, uczniowie powtórzyli fakty z życia artysty, odgadując kalambury, które każda klasa przygotowała dla pozostałych. Wszystkie kalambury zostały bezbłędnie odgadnięte. Warto zaznaczyć, że wyróżniły się uczennice z 4 klasy.

            Każda klasa czytała fraszki w przygotowanej przez siebie scenerii, odgrywając role, które ciekawie podkreślały sens treści. Wszystkie występy były ciekawe dzięki starannie wykonanym zadaniom.

            Kochanowski tworzył w XVI wieku, zatem trzeba było przestudiować ówczesną polszczyznę, więc przed czytaniem fraszek należało zredagować zdania z archaizmami, by je utrwalić w pamięci.

            Natchnieni epoką, w której tworzył Jan z Czarnolasu, uczniowie poznali także szlachecki narodowy strój z jego ważnym elementem – pasem kontuszowym. Jeszcze przed piątkiem każda klasa przygotowała swój pas kontuszowy. Każdy pas był inny i stał się zapisem pomysłowości uczniów.
            Na koniec wybrani z klas uczniowie musieli wykazać się umiejętnością przepasania nim zgodnie
            z zasadami wiązania pasa. Jury bacznie obserwowało poczynania uczniów i okazało się, że każda klasa tak biegle opanowała sztukę wiązania, że wszystkie  uzyskały certyfikaty wiązania pasa.    

            Narodowe Czytanie co roku staje się akcją, która zachęca do czytania, zmusza do myślenia, pozwala wykazać się różnymi talentami i integruje całą szkolną społeczność.

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

             

             

             

        • Rozpoczęcie roku szkolnego.
          • Rozpoczęcie roku szkolnego.

          • 1 września w naszej szkole  odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026. Po wakacyjnej przerwie uczniowie, nauczyciele i rodzice zgromadzili się, by wspólnie rozpocząć nowy rok nauki. Pani Dyrektor powitała wszystkich serdecznie, życząc uczniom wielu sukcesów, wytrwałości w zdobywaniu wiedzy oraz owocnego i spokojnego roku szkolnego.Z tej okazji dzieci przygotowały krótki program artystyczny pod kierunkiem Pani Małgosi i Pani Kasi, który wprowadził wszystkich w wyjątkowy, uroczysty nastrój. Podczas wydarzenia uczczono również 86. rocznicę wybuchu II wojny światowej - wspomnieniem i chwilą zadumy oddano hołd wszystkim, którzy oddali życie za wolność naszej Ojczyzny.

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

        • Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa”
          • Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa”

          • Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa”  realizowany jest przez Gminę Sułoszowa w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, działanie 6.37 Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK, Typ A: Edukacja włączająca.

            Cel główny projektu to stworzenie inkluzyjnego i nowoczesnego środowiska edukacyjnego poprzez:

            • organizację zajęć dodatkowych dla uczniów: warsztatowych, wyrównawczych, tematycznych (matematyka, przyroda, języki obce, informatyka, doradztwo zawodowe, teatr, koło szachowe, mnemotechniki),

            • prowadzenie zajęć terapeutycznych: logopedycznych, terapii pedagogicznej, dostosowanych do potrzeb uczniów ze sprzężoną niepełnosprawnością,

            • organizację wyjazdów edukacyjnych i zajęć w terenie,

            • doposażenie szkół w nowoczesne pracownie (informatyczne, logopedyczne, przyrodnicze, matematyczne) oraz sprzęt multimedialny.

            Grupa docelowa: uczniowie i nauczyciele z czterech placówek oświatowych w Gminie Sułoszowa:

            • Szkoła Podstawowa nr 1 w Sułoszowej

            • Szkoła Podstawowa nr 2 w Sułoszowej

            • Zespół Szkolno‑Przedszkolny w Wielmoży

            • Zespół Placówek Oświatowych w Woli Kalinowskiej 

            Główne zadania projektu

             

            • Organizację różnorodnych zajęć dodatkowych dla uczniów, obejmujących m.in.: warsztaty rozwijające, zajęcia wyrównawcze, zajęcia tematyczne (matematyka, przyroda, logika, języki obce, informatyka), doradztwo zawodowe, teatr, koło szachowe, mnemotechniki, zajęcia logopedyczne, terapię pedagogiczną oraz specjalnie przygotowane zajęcia dla uczniów ze sprzężoną niepełnosprawnością

            • Organizację wyjazdów edukacyjnych i zajęć terenowych, co pomaga wzmacniać motywację i stymulować naukę poprzez doświadczenie

            • Doskonalenie kadr nauczycielskich poprzez szkolenia i studia podyplomowe, co wspiera rozwój kompetencji pedagogicznych i metodycznych

            • Doposażenie szkół:

              • wyposażenie placówek w pracownie komputerowe, matematyczno-przyrodnicze, logopedyczne i terapeutyczne,

              • zakup monitorów multimedialnych i narzędzi TIK wspierających proces nauczania 

              •  
              • Rezultat projektu:

              •  Dzięki realizacji projektu przewiduje się osiągnięcie następujących rezultatów:

            • Utworzenie jednej międzyszkolnej pracowni komputerowej do robotyki, co zwiększy dostęp do nowoczesnych metod nauczania i zainteresuje uczniów technologią suloszowa.pl.

            • Doposażenie wszystkich zaangażowanych placówek — w liczne pracownie specjalistyczne (informatyczne, matematyczno-przyrodnicze, logopedyczne, terapeutyczne) oraz multimedialne — co z kolei poprawi jakość edukacji, umożliwia indywidualizację nauki i zwiększa atrakcyjność zajęć

            Oczekiwane rezultaty projektu

             

            Realizacja projektu przebiega zgodnie z zasadami równości szans, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady zrównoważonego rozwoju

             

            --

        • Projekt „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa"
          • Projekt „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa"

          • Gmina Sułoszowa realizuje projekt pn. „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa" w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ C. Dwujęzyczny maluch.

             Cel projektu:

            Głównym celem projektu jest wprowadzenie dwujęzyczności w 4 placówkach gdzie znajdują się oddziały przedszkolne. Wsparciem objętych zostanie ponad 140 dzieci i 16 nauczycieli , w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i orzeczeniami o niepełnosprawności. Projekt ma na celu podniesienie kompetencji językowych dzieci poprzez wdrażanie metod dwujęzycznego nauczania, w tym immersji językowej oraz rozwijanie ich umiejętności komunikacyjnych w języku polskim i angielskim.

             

            Główne zadania:

            1.Wprowadzenie modelu nauczania dwujęzycznego (angielski–polski)

            – przygotowanie i wdrożenie programu nauczania, zakładającego integrację języka angielskiego w codziennych aktywnościach przedszkolnych (poprzez zabawę, pomoce audiowizualne, aktywności zespołowe)

            2.Dostosowanie placówek i wyposażenie dydaktyczne

            – zakup niezbędnych materiałów, pomocy dydaktycznych i licencji edukacyjnych wspierających nauczanie dwujęzyczne, dostęp do platformy internetowej wspogającej naukę języka angielskiego.

            3.Doskonalenie kadry pedagogicznej

            – szkolenia metodyczne i merytoryczne dla nauczycieli mające na celu rozwój kompetencji potrzebnych do prowadzenia zajęć dwujęzycznych

            4.Wsparcie organizacyjne i metodyczne

            – zapewnienie wsparcia dla kadry w zakresie wdrażania programu dwujęzycznego, obejmujące pomoc organizacyjną i merytoryczną

             

            Główne rezultaty projektu:

            • Wdrożenie programu wychowania dwujęzycznego w oddziałach przedszkolnych objętych projektem, umożliwiającego dzieciom codzienny kontakt z językiem angielskim w naturalnych sytuacjach edukacyjnych i zabawowych.
            • Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i materiałów wspierających nauczanie dwujęzyczne.
            • Zwiększenie kompetencji językowych i metodycznych kadry pedagogicznej dzięki szkoleniom i wsparciu metodycznemu, co przełoży się na trwałą poprawę jakości pracy przedszkoli.
            • Wyposażenie placówek w innowacyjne pomoce dydaktyczne i licencje edukacyjne wspierające proces wychowania do dwujęzyczności.
            • Zwiększenie motywacji i zaangażowania dzieci w proces uczenia się języków obcych poprzez atrakcyjne, zintegrowane z zabawą metody pracy.
            • Stworzenie modelu organizacyjnego i metodycznego do prowadzenia zajęć dwujęzycznych, możliwego do wdrożenia w kolejnych placówkach.

             

             

            Całkowita wartość projektu: 691 500 zł

            Finansowanie UE: 622 350 zł zł

             

            Data rozpoczęcia realizacji projektu: 01.07.2025r.

            Data zakończenia realizacji projektu: 30.06.2028r.

             

            #FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

             

             

        • Zebranie organizacyjne
          • Zebranie organizacyjne

          • Szanowni Państwo

             Zapraszamy rodziców dzieci uczęszczających i nowo przyjętych na pierwsze zebranie przed rozpoczęciem nowego roku w oddziale przedszkolnym. Informacja dotyczy rodziców dzieci 3,4,5 i 6 letnich. Zebranie odbędzie się 28 sierpnia 2025r. o godzinie 17:00 w naszej szkole.

             

             

        • Zakończenie roku szkolnego
          • Zakończenie roku szkolnego

          • W piątek, 27 czerwca, w naszej szkole odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2024/2025. Był to dzień pełen wzruszeń, radości, ale i pożegnań – szczególnie dla uczniów klas ósmych, którzy opuszczają mury naszej szkoły, by rozpocząć nowy etap edukacji.

            Uroczystość rozpoczęła się od odśpiewania hymnu państwowego. Następnie przyszedł czas na chwilę uśmiechu – szkolne koło teatralne zaprezentowało humorystyczne przedstawienie, które spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. W zabawny sposób uczniowie przedstawili szkolną codzienność widzianą z przymrużeniem oka.
            Po występie teatralnym nadszedł moment pełen wzruszeń – pożegnanie uczniów klas ósmych. Ósmoklasiści wygłosili krótkie przemówienie, dziękując nauczycielom i kolegom za wspólnie spędzone lata.
            Kolejnym punktem uroczystości była przemowa Pani Dyrektor, która podsumowała mijający rok szkolny, dziękując uczniom, nauczycielom i rodzicom za wspólny trud.
            Następnie wręczone zostały świadectwa z wyróżnieniem oraz nagrody dla najbardziej zaangażowanych uczniów.

            Pani Dyrektor przypomniała również o zasadach bezpieczeństwa podczas wakacji, zachęcając wszystkich do odpoczynku, ale także do rozwagi i odpowiedzialności.

            Na zakończenie uroczystości odśpiewano hymn szkoły, co stanowiło symboliczne zamknięcie roku szkolnego.

            Szkoła na chwilę ucichła – ale już dziś wiemy, że po wakacjach znów wypełni się śmiechem i rozmowami.

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

        • Dzień Bez Plecaka
          • Dzień Bez Plecaka

          • W ostatnim tygodniu przed wakacjami w naszej szkole odbył się Dzień Bez Plecaka. Tego dnia uczniowie zostawili swoje plecaki w domu i przynieśli przybory szkolne w najbardziej kreatywnych "zamiennikach", jakie tylko można sobie wyobrazić.

            Dzień Bez Plecaka był nie tylko zabawą, ale też symbolicznym pożegnaniem z codzienną rutyną i zapowiedzią nadchodzących wakacji.

             

          • Kosmiczne wrażenia

          • Dziś, w środę 25 czerwca 2025r., przyłączyliśmy się do historycznego wydarzenia: oglądaliśmy razem transmisję ze startu polskiego astronauty w kosmiczną misję. Rozmawialiśmy przy okazji o zadaniach, jakie załoga będzie w czasie tej misji badawczej realizować oraz o tym, co zwykłym ludziom dają takie kosmiczne podróże, jak wpływają na codzienne życie każdego z nas. Pan Sławosz Uznański-Wiśniewski, drugi Polak w kosmosie, realizuje swoje plany, spełnia marzenia. Przypomnieliśmy, że droga do spełniania marzeń zaczyna się w szkole.

          • O bezpiecznych wakacjach

          • Co się dzieje w szkole w te ostatnie dni czerwca? Podsumowujemy roczną pracę z nauczycielami i wychowawcami. Przygotowujemy się do pożegnania ze szkołą: porządkujemy klasy i podręczniki, trenujemy przed piątkową uroczystością, rozmawiamy o wakacyjnych planach, ... I rozmawiamy jeszcze o bezpiecznych wakacjach. To ważne, bo bezpieczeństwo w te letnie dni zależy też od każdego z nas. A dziś, w środę, w szkole pojawił się miły gość: nasz Dzielnicowy. On też zachęcał do dbania o bezpieczeństwo i unikania ryzykownych zachowań. Życzył też całej społeczności udanego, bezpiecznego wypoczynku. Odliczamy czas do wakacji.

        • Festyn Rodzinny w naszej szkole
          • Festyn Rodzinny w naszej szkole

          • 17 czerwca w naszej szkole panowała wyjątkowa, radosna atmosfera. Tego dnia dzieci z przedszkola i klas 1–3 zaprosiły swoich najbliższych na występ z okazji Dnia Rodziny. Mali artyści z wielkim zaangażowaniem i dumą zaprezentowali przygotowane piosenki, wiersze  i tańce – było pięknie, wzruszająco i bardzo rodzinnie.

            Po występach nadszedł czas na wspólne świętowanie podczas Festynu Rodzinnego. Na dzieci czekały liczne atrakcje: dmuchańce, malowanie twarzy, tatuaże, wata cukrowa oraz wiele zabaw i konkurencji na świeżym powietrzu. Uśmiechy nie schodziły z twarzy najmłodszych ale również ich rodziców!

            Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za obecność, pomoc i wsparcie – bez Was ten dzień nie byłby tak wyjątkowy!

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

        • Zakończenie Akcji Edukacyjnej "Dzieci Uczą Rodziców"
          • Zakończenie Akcji Edukacyjnej "Dzieci Uczą Rodziców"

          • Z dumą i radością informujemy, że przedszkolaki z naszej szkoły zakończyły wyjątkowy projekt edukacyjny pod przewodnictwem Pani Jadzi.

            Od września nasi najmłodsi uczniowie z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyli w cyklu dziewięciu tematycznych spotkań, podczas których poznawali historię, uczyli się wartości i dbali o otaczający świat. 

            To był rok pełen wartościowych doświadczeń i pięknych emocji. Przedszkolaki udowodniły, że nauka przez zabawę może być inspirująca i głęboko poruszająca.

            Dziękujemy wychowawczyni za pasję i serce włożone w każdy temat – a dzieciom za radość, ciekawość i wspaniałą współpracę!

        • Wycieczka do Krakowa
          • Wycieczka do Krakowa

          • W poniedziałek 9 czerwca uczniowie klas I-VII udali się na wycieczkę do Krakowa.
            Pierwszym punktem były zabawy ruchowe w Parku Trampolin GoJump. Dzieci pod opieką trenerów bawiły się na ogromnej przestrzeni pełnej trampolin. Wyjątkowe przeszkody, gigantyczne zjeżdżalnie i tunele,  zachwycały każdego – od najmłodszych po starsze dzieciaki. Było to miejsce, gdzie liczy się eksploracja, śmiech i pokonywanie kolejnych wyzwań. Różnorodne strefy, dostosowane do każdej grupy wiekowej zapewniły nieskończone możliwości zabawy w ruchu.

            Aby nabrać energii po wyczerpującej zabawie wszyscy posilili się. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Ogród Doświadczeń w którym znajdują się oryginalne, duże urządzenia, których zadaniem jest pobudzać do myślenia i uczyć, ale również bawić tak, by przyswajanie wiedzy stało się przyjemnością, niezależnie od wieku. Wielką popularnością cieszył się jedyny w Polsce rower jeżdżący po linie. Poprzez zabawę i samodzielne wykonywanie eksperymentów każdy mógł wzbogacić swoją wiedzę o otaczającym nas świecie. Zwiedzanie Ogrodu polegało na samodzielnym doświadczaniu sensorycznym – zwiedzający mogą dotykać instalacji stanowiących eksponaty, mają okazję różnymi zmysłami doświadczać na sobie zjawisk fizycznych i przyrodniczych.

            Wizyta w tym ogrodzie otwarła drzwi do innego świata, pełnego interaktywnych eksperymentów, w którym nauka jest jak przygoda, a każdy krok to podróż w głąb niezwykłych zjawisk.

            Wszyscy pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do szkoły.

        • 19 Rajd Neandertala – 5 czerwca 2025 r.
          • 19 Rajd Neandertala – 5 czerwca 2025 r.

          • Młodzieżowy rajd dla uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych z gmin wokół terenu Ojcowskiego Parku Narodowego z konkursem przyrodniczo-historycznym.

            Jak co roku i naszych uczniów nie mogło zabraknąć wśród uczestników rajdu. Uczniowie przeszli trasę ze Smardzowic do Ojcowa, mając po drodze cztery punkty kontrolne, na których odpowiadali  na pytania z przyrody i historii OPN oraz rozpoznawali  rodzime gatunki drzew, krzewów i zwierząt występujących na terenie parku. W rywalizacji zajęli 3 miejsce.

            Serdecznie gratulujemy sukcesu.

        • Dzień Szalonej Fryzury
          • Dzień Szalonej Fryzury

          • Dnia 2 czerwca, z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego, zorganizowany został w naszej szkole Dzień Szalonej Fryzury. 

            Uczniowie w tym dniu mogli zaszaleć z wyglądem, eksperymentować z kolorami, kształtami czy dodatkami do włosów. Nie obowiązywały żadne normy – im bardziej szalona, tym lepsza fryzura! Akcja ta wprowadziła do szkoły i przedszkola atmosferę luzu i radości.

            Gratulacje dla wszystkich uczniów i przedszkolaków którzy tego dnia zaszaleli z fryzurami!!!

            Dziękujemy

            Samorząd Uczniowski

        • Dzień Dziecka - Dniem Sportu.
          • Dzień Dziecka - Dniem Sportu.

          • To już tradycja, że Dzień Dziecka spędzamy na sportowo. Choć pogoda w tym roku niezbyt dopisała to dzień można zaliczyć do udanych. Uczniowie najpierw wzięli udział w szkoleniu z zakresu I pomocy przedmedycznej, które poprowadził pan Arkadiusz Przywara (za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy). Następnie uczniowie zmierzyli się w licznych indywidualnych konkurencjach sportowych. Rozwiązali test z wiedzy o sporcie i zdrowiu. A na koniec, gdy pogoda się poprawiła wraz z nauczycielami rozegrali mecze: piłki nożnej (chłopcy) i siatkówki (dziewczęta).
            Poniżej relacja.